Zambia - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Yolanda Pronk - WaarBenJij.nu Zambia - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Yolanda Pronk - WaarBenJij.nu

Zambia

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

18 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar

Hier weer een update van afgelopen week.
Na Malawi zijn we doorgereden naar Zambia daar zijn we naar lounges nationaal park geweest en hebben we aan de oever van de rivier in het wild gekampeerd. Dwz dat de dieren vrije doorgan hebben evt tussen de tenten. De revier had weinig water. Overdag zag je niet zoveel dieren in de bedding, dan sliepen ze vooral. Net als wij want met 35-40 graden doe je niet veel: beetje rondwandelen, dwz niet verder dan het kamp en opletten waar je je voeten zet ivm evt slangen, verder wat verkoeling zoeken in het zwembad, boekje lezen, wasje doen en veel lol met elkaar hebben. Tegen de tijd dat het donker gaat worden komt het dierenrijk tot leven en zie je allerlei dieren naar het overgebleven water komen. Dat is allemaal gade te slaan vanuit je tentje en het zwembad. Olifanten, giraffen, nijlpaarden, allerlei impala's en ga zomaar door. Elke 5 minuten heb je weer een ander decor. Als betrokken wordt moet je wel een langebroek en dichte schoenen aandoen vanwege muggen en wat er zoal rondkruipt.
Als je in de nacht naar het toilet moet dan moet je dat ook doen endan met je zaklantaarn eerst goed kijken of je er wel uit kan en waar je moet lopen. Nou je probeert het plassen zo lang mogelijk uitte stellen natuurlijk. Op een nacht werd ik wakker en hoorde en nijlpaard vlak naast de tent gras eten. Heb wel 30 minuten gewacht totdat ik er zeker van was dat ie Zeker wel een paar buren verder was. Snel naar de wc gegaan. Echter bij terugkomst stond ie weer dicht bij mijn tent. Ik ben maar onder het keukenafdakje gaan zitten en heb gewacht tot dat ie weer weg was. Ondertussen zie je allerlei andere dieren en geluiden en een magnifieke sterrenhemel. Al met al heeft dit nachtelijke uitstapje bijna de uur gekost. Volgende avond hebben we een hamertje gehad: 2 uur inhebt licht en 2 uur in het donker. De rangers kijken dan met grote zoeklichten rond. Als klap op de vuurpijl hebben we 6 leeuwinnen een zebra zien verslinden. Om de beurt namenze eenhap van de ingewanden, soms doken ze tot en met de schouders in de zebra en kwamen er helemaal rood weer uit.
Enkele krokodillen lagen al op hun beurt te wachten en de hyena's waren ook niet ver weg.
Tijdens het rijden is er ook niet altijd een toilet aanwezig dus dan wordt het een bushtoilet. Mannen aan de ene kant en vrouwen aan de andere kant van de truck in de bosjes. Dit wildplassen heb ik ook aardig geperfectioneerd. Je moet weten waar je het doet nl op een zachte ondergrond zodat het niet spettert. Tijdens het rijden met de 4 wheel drive in de serengetti hadden we soms hemaal geen bosjes. Als je dan moest dan riep je : I have to check the tyres en dan wist de gids dat ie moest stoppen. Dan kon jij achter de auto gaan zitten zodat niemand je zag. Achter op de auto hangen nl altijd twee reserve banden, ja en er moet even gekeken worden of ze er nog hangen.
Eenmaal hebben we in de serengetti nog een lekke band gehad. Best spannend om daar het wiel te vervangen!
Ik ben nu in Johannesburg en morgen ga ik naar het project in Botswana. Heb er veel zin in! Doei allemaal

  • 18 Oktober 2015 - 21:12

    Emmy:

    Wat een avonturen allemaal. Vind het knap griezelig hoor.eigenlijkmheb je alle dieren nunwelmgezien. Goede reis nasr botswana. Ma

  • 18 Oktober 2015 - 22:03

    Cees En Astrid:

    Ja wat moet ik hier op zeggen. Wij hebben vandaag wat mieren en 2 zwerfhonden gezien.
    Overmorgen gaan wij weer huiswaarts, is het weer voorbij en dan op naar de volgende fase. Daar houden we ook van op de hoogte. Moet ik nu 'werkze' zeggen ipv een fijne vakantie. In ieder geval veel plezier. Lfs van ons




  • 18 Oktober 2015 - 22:06

    Lies:

    Weer veel nieuwe avonturen hoor, nieuwe vaardigheden, wildplassen, nooit weg.
    Het is allemaal heel avontuurlijk. Geniet ervan groetjes!

  • 19 Oktober 2015 - 12:41

    Agnes:

    Wauw!!! Het klinkt echt supergaaf!!! Wat een ervaringen!!
    Succes met het project!

    Groetjes,
    Agnes

  • 19 Oktober 2015 - 17:02

    Christien:

    Beste Yolanda,
    Ongelooflijk wat je allemaal meemaakt! Het is dat ik je ken, anders zou ik zeggen: ze verzint het ter plekke, die fantast! Toch spannend, ik weet niet of ik met je zou durven ruilen. Groeten uit ons kille kikkerlandje. Christien en Wim

  • 24 Oktober 2015 - 22:21

    Joop En Ria Twilt:

    Hoi Yolanda,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt, wij zouden dat doodeng vinden, dan toch maar liever een Marokkaans hotelletje.
    Heel moedig en je deinst ook nergens voor terug, of heb je de moed weleens laten zakken,geniet van de volgende zes weken groetjes van ons

  • 30 Oktober 2015 - 17:52

    Leny Reijers:

    Hoi Yolanda
    Wat een avontuur maak jij mee. Ik zou helemaal geen toilet nodig hebben, ik zou het al in mijn broek hebben gedaan van angst.
    Wel een ervaring om nooit te vergeten !!
    Groetjes, Leny

  • 04 November 2015 - 15:14

    Hannie:

    Hoi Yolanda,

    Ik heb nu pas je reisverslagen gelezen, super gaaf zeg ,wat heb veel gezien en gedaan.
    Je hoeft hierna nooit meer op vakantie je hebt alles al gezien

  • 05 November 2015 - 21:12

    Hannie:

    Vervolg van vorige mail.
    Dat van niet meer op vakantie is eigen grapje.
    Geniet maar met volle teugen met deze bijzondere ervaring.
    Groetjes vanuit een zonnig Spanje.
    Hannie.

  • 22 November 2015 - 00:47

    Marjoke:

    Hoi Yolanda,

    Wat een super leuke reis, je kan heel beeldend vertellen ik zie alles voor me haha!!
    Ik ben erg benieuwd naar hoe je het nu hebt in Botswana!!

    Groetjes, Marjoke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Yolanda

reis naar afrika 2015

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 18 December 2015

afrika 2015

Landen bezocht: