Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Yolanda Pronk - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Yolanda Pronk - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

05 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar

De afgelopen dagen op het tropisch eiland Zanzibar geweest.
De heenreis met de Ferry was rustig. Het ging alleen een beetje regenen en dat was grappig want alle Afrikanen vlogen naar binnen en wij bleven rustig buiten. Een beetje regen kunnen wij wel aan.
Zanzibar heeft een slaven verleden.
Verder wonen hier veel moslims en mensen uit India, en dat is te merken aan het eten.
Het wordt ook wel het kruideneiland genoemd. We hebben ook een spicetour gedaan waarbij we verschillende kruiden hebben zien groeien. Aan het einde kregen we allerlei exotische vruchten te eten. Heerlijk!
Gisteren zijn we met een bootje naar het noorden gevaren en zijn gaan snorkelen. Ik had dit nog nooit gedaan en moest er wel even aan wennen maar eenmaal de slag te pakken is het genieten. Op de terugweg moest er eentje steeds kotsen en een ander had diarree. Wat moet je dan op zo'n bootje? Hij is maar overboord gesprongen aan de achterkant van de boot en heeft daar in het water maar gedaan wat ie moest doen. Hij was duidelijk opgelucht toen ie weer aan boord kwam. Nog eens wat anders dan de postoelen in het ziekenhuis!
Vandaag gaan we weer naar het vaste land. Donderdag naar Malawi (paspoort met VISA lag trouwens netjes voor mij klaar op Schiphol) en ws weinig internet aanwezig.
Het lukt mij trouwens nog niet om foto's te uploaden bij de verslagen. Die houden jullie dan nog tegoed!
Tot een volgende keer maar weer

• 05 Oktober 2015 - 08:25

Astrid:

Hoi Yolanda.
    Je hebt vast het gevoel dat je al weken weg bent met zo veel ervaringen die je in zo'n korte tijd hebt. Veel plezier in Malawi.

• 05 Oktober 2015 - 14:03

Lies Jongenelen:

Hoi Yolanda, leuk die verhalen. Nu weer naar Malawi. Ik ben benieuwd hoe het daar is.
    Je maakt wel van alles mee op zo'n reis.

• 05 Oktober 2015 - 16:51

Willie:

Klinkt allemaal erg goed. geniet ervan.

• 05 Oktober 2015 - 17:26

Leny Reijers:

Genieten, heb je Okugest bij je !!

• 16 Oktober 2015 - 20:26

Leny Reijers:

Hallo Yolanda
    Balen,hebben ze eindelijk een beetje goeie wegen,mag je er naast lekker hobbelen.
    Verder ziet het er fantastisch uit. Ton is gewoon jaloers , hij moet nog tot eind Februari geduld hebben.Maar in de maand November zitten we in Taiwan,
    Yolanda genieten hoor !!
    Groetjes, Leny